- Werk
Bovenstaande foto is genomen op het hoogtepunt van mijn werkzame leven.
Ik schat in 1993 ????
Tijdens een presentatie in de Rai in Amsterdam met honderden mensen in de zaal.
Keurig in het pak met bijpassende stropdas, microfoontje en naamkaartje.
Mijn eerste werkervaring was op de Biologische school in Panningen. Daarna heb ik 4 jaar gewerkt in Nijmegen.
M.E.A.O.
Voor de deur van het oude gebouw. Fantastische leerlingen zaten hier. Niet te vergelijken met de mentaliteit van de huidige ROC-leerlingen. Vooral informatica gegeven en een beetje wiskunde. Nadat ik alles gedaan had (inclusief eindexamenklassen) de overstap gemaakt naar het Pandata Informatica Instituut. De opleidingsvestiging van het huidige Cap Gemini.
Cap Gemini
De meest leerzame tijd van mijn carrière was bij Cap Gemini. In 8 jaren gegroeid van onzekere beginneling tot volwassen professional die weet hoe het allemaal werkt in harde wereld van de zakelijke business.
Zie ook deze Wikipedia Pagina.
-
ING Postbank
Vanwege onze kinderen koos ik voor een carrière-move naar de ING Postbank.
Die hadden megagrote gebouwen in Amsterdam en Arnhem. Dus ik dacht dat is vast een goede werkgever. Dat bleek ook. Een prima salaris en we hoefden slechts 4 dagen te werken. Dus je had veel tijd over voor je kinderen.
OSB / ROB
Je moet zoveel mogelijk meemaken in je werkleven. Dus koos ik ervoor om hoofd automatisering te worden bij OSB met later 12 vestigingen en liet ik o.a. Bas van Wetten met programmeertaal PERL een applicatie bouwen. Nadat ik (onterecht) ontslagen werd bij OSG (ze zijn inmiddels failliet) heb ik een onzekere periode gekend. Uiteindelijk gekozen om weer terug te gaan naar het onderwijs.
RSG Lingecollege
Naar een grote middelbare school voor Havo/Vwo in Tiel. Daar kreeg een mooie baan aangeboden om Wiskunde in de onderbouw fifty-fifty te combineren met de rol van ICT-coördinator. De laatste jaren ben ik daar ook mentor van een brugklas geweest.
Hieronder een korte impressie (1:49) van hoe mijn eerste lessen verliepen. Krijtjesbord en overhead-projector.
12 jaar later was er in vrijwel elk lokaal een digibord en waren we bezig met de uitrol van iPads in de klas. Zo zag zo'n iPad-klas er uit in 2016. Dit was een van mijn laatste lessen. Tik op de foto voor vergroting.
Het lesgeven met iPads was geen sinecure. Veranderingen in het onderwijs gaan langzaam getuige dit soort artikelen in kranten.
In 2016 een boek geschreven over het lesgeven met iPads in de klas. Hieronder staat een link naar een leesbare versie in ISSUE. Daarin kun je bladeren, maar geen gebruik maken van de functies van een echt Apple Book. Het boek is gratis te downloaden in de Apple Book Store (Zie uitleg hieronder).
-
Mijn wiskundelessen ondersteunde ik de laatste jaren met een zelfgemaakte leeromgeving.
-
In die jaren heb ik wel zo'n 100 filmpjes gemaakt.
Dit is een voorbeeld van het waterkamp uit 2012.
Vele andere filmpjes kun je via onderstaande linkjes bekijken. Indien er een wachtwoord gevraagd wordt is dat "123".
-
LinkedIn
Op LinkedIn staat mijn werkzame leven kort samengevat.
Tik op de foto voor een vergroting.